לצאת לנופשון צילום חווייתי

אפשרות מיוחדת במינה לנופש היא לצאת לנופש-צילום. לחובבי הצילום מדובר בגן עדן של ממש המשלב בין עולם הצילום לעולם של פינוק.

לאורכה של המדינה מצויים להם אתרים ותצפיות נפלאות לצילום ותוכלו לשלב חבילת נופש עם סיורים מודרכים וקורסים מקצועיים לצילום, כמו גם צילום עצמאי. יש סיורים וסדנאות למתחילים ויש למתקדמים – מה שהופך את נופשי הצילום לכאלו המתאימים לכל הרמות והגילאים. נופשון צילום מתאים לחובבי צילום, למקצוענים וגם לכאלו שאין להם ידע מוקדם ומבקשים ללמוד את יסודות הצילום. גם מי שיש לו בלוג או אתר יכול לשדרג את האתר שלו עם נופשון צילום ולרכוש כלים אשר יאפשרו לו להיות עצמאי בכל הקשור לשילוב תמונות בבלוג.

לבחור נופשון צילום

מגוון של לוקיישנים ואתרים ברחבי המדינה מאפשרים לקבל עמדות טובות לצילום – כאשר יש מוקדים עירוניים ויש מוקדם בטבע. חשוב לציין שלטובת הצילום לא תוכלו לבחור כל שעה ביום אלא יש שעות אידיאליות יותר ויש שעות אידיאליות פחות ולרוב שעות הצילום הטובות ביותר הן ממש בתחילת היום או אחה"צ לפני השקיעה. מלונות בישראל ממוקמים בקרבת אתרי צילום פופולריים כך שתוכלו בנוחיות ללון באחד מהמלונות ולקום בסמוך לשעות הצילום המוקדמות של הבוקר.

בתי מלון שונים מאפשרים לקבוצות מאורגנות לשריין חדרים לטובת נופשוני צילום מאורגנים, וגם בתי ספר ללימוד מקצועות הצילום מציעים לתלמידיהם להשתתף בנופש צילום בסופ"ש או במהלך השבוע.

נופשון צילום בדרום הארץ

בדרום הארץ יש כמה וכמה אתרים מועדפים לצילום. כך למשל באילת – העיר הדרומית בארץ, במצפה התת ימי תוכלו לתפוס בעין העדשה תמונות מרהיבות דווקא בשעות הצהריים. לוקיישן נוסף בסביבה הוא בריכות המלח שבערבה. יש גם את הרי אילת שניתן להפיק במקום תמונות מרהיבות של מדבר ונוף שמיימי בשעות הערב או בשעות הבוקר המוקדמות. כמובן שזה לא אידיאלי לצאת בלילה לנסיעה ארוכה לאילת כדי להספיק לצלם בשעת בוקר מוקדמת ולכן  מלונות באילת מציעים תדיר חבילות נופש וצילום שכוללות לפחות לילה אחד של לינה וארוחת בוקר. תוכלו להנות ממתקני המלון ביום שלפני הצילום, ואחרי הצילום עצמו בבוקר שלמחרת להספיק לארוחת בוקר עשירה במלון שמוגשת לרוב עד השעה 10 בבוקר. תהנו גם ממתקני המלון השונים, מהבריכה ומשיזוף באחד החופים שבעיר. מומלץ להזמין חבילת נופש של יותר מלילה אחד וכך להנות ללא מגבלות זמן. אפשרות מדליקה היא לרדת לאילת לצורך הצילומים המשותפים שזוגות רבים נוהגים לבצע לפני החתונה.

נופשון צילום בצפון הארץ

בצפון הארץ ישנו מבחר אדיר של אתרי צילום וממש לא תוכלו להספיק הכל בנופש אחד. צלמים רבים עולים לצפון כדי להפיק תמונות מיוחדות של בע"ח, צמחייה, חורש ונוף הררי. גם מפלים, גישרונים, פארקים ואגמים הם אלמנטים מבוקשים על ידי צלמים. אם נבחר דווקא נקודה עירונית לצילום נוכל להתחיל בנמל עכו בעכו העתיקה – המקום מספק אפשרות לזוויות מעניינות וטובות לצילום ולכן הוא אהוד בקרב צלמים. תוכלו להנות מתמונות שיזכירו לכם סרטים ישראליים של פעם וגם לצלם את החומה המזרחית. ואם נצא מהנוף העירוני אל הטבע נוכל להתמקם באזור הבניאס בו ממוקם השביל התלוי, הנחל עצמו וגם המון חורש טבעי ירוק שמספק לצלמים תמונות מרעננות. תוכלו לבחור לצלם לאורכו של אחד המסלולים במקום כאשר קיים מסלול קצר בן פחות משעה אחת של הליכה שהוא מומלץ לצלמים. ואם נחזור שוב לנוף העירוני נגיע הפעם אל חיפה. חיפה היא עיר מעורבת ומגוונת מאוד והיא מספק המון "בשר" לצלמים בשל המגוון הקיים בה. כך למשל בעיר התחתית תוכלו להנות מנוף של גרפיטי שמספק לצלמים חומר טוב לכמה שעות. מלונות בצפון פרוסים ביד נדיבה ותמיד תוכלו למצוא מלון טוב ללון בו לפני בוקר הצילומים. בחיפה עצמה יש ריכוז נאה של מלונות בדרגות שונות וכך גם בערים נוספות כמו בעכו, טבריה ונהריה. מלון בוטיק הוא אפשרות נהדרת לשלב נופש זוגי עם צילום כאשר מלונות בוטיק בפני עצמם הם לא אחת אטרקציה לצלמים.

נופשון צילום במרכז הארץ

מרכזה של הארץ מהווה גם הוא מוקד משיכה לצלמים שגרים בגוש דן, בשרון ובשפלה ומבקשים במרחק נסיעה קצר להשיג תמונות טובות ואיכותיות. אם נתמקם בתל אביב עצמה נוכל להגיע אל מתחם התחנה בו מצויים קרונות בסגנונות שונים המהווים אטרקציה לצלמים. גם שכונת נווה צדק שסמוכה למתחם היא אתר נפלא לצלמים המבקשים להשיג זווית צילום שונה. לא הרחק משם ביפו העתיקה תוכלו להפיק תמונות נהדרות תוך הליכה בסמטאותיה של העיר העתיקה. גם נמל יפו הוא לוקיישן נהדר לצילום שאף היווה השראה לכמה ציירים ידועים. מלונות בתל אביב  הם אופציה נהדרת ללינה בנופש צילום. בעיר מצויים מלונות רבים – מלונות יוקרה ומלונות פשוטים ותוכלו לבחור את המלון שתואם את התקציב שלכם.

אם נצא קצת מתל אביב עצמה נוכל למצוא לוקיישן נהדר לצילום בראש העין. באגם הצלילים שבאזור, שגם נקרא נחל רבה, תוכלו לתפוס זוויות צילום נחמדות מאוד עם הגשר הצף שבמקום. בכיוון השני, בחוף פלמחים, מצפה לכם טבע סלעי וימי שיספק לכם תמונות שונות ואקזוטיות אפילו. במקום מתקיימים גם סיורי אופניים ויש גישה לרכב פרטי. בעיר פתח תקווה, שנתפסת במרבית ימי השנה כעיר רדומה, תוכלו דווקא להפיק תמונות לא רעות בכלל האגם המלאכותי שהקימה העירייה בסמוך לקניון הגדול. מדובר באגם אקולוגי אשר בבסיסו מצויות בריכות אקולוגיות והוא עשיר בדגים ובצמחיית מים. במזכרת בתיה, גם לוקיישן רדום יחסית, תוכלו לתפוס כמה נקודות מעניינות במיוחד כמו למשל תא טלפון לונדוני טיפוסי וכמה רחובות נהדרים ואותנטיים. במזכרת בתיה בוחרים לא מעט זוגות מאורסים להצטלם עבור בוק חתונה.

נופשון צילום בים המלח

בים המלח והסביבה יש גם כמה לוקיישנים נדירים. קודם כל ים המלח עצמו שמספק תמונות מרהיבות לכל צלם. חשוב לציין שבשל המבקרים בחופים שלא תמיד מקפידים על נקיון – מי ים המלח עכורים בחלק מהאזורים וצריך להתאמץ כדי להשיג תמונות צלולות. בים המלח יש את נקודת השער החלוד. למעשה השער לא באמת חלוד והשער המקורי הוחלף בשער אחר. תוכלו דרך השער לצאת לצלם רגלית בתוך ים המלח עצמו. מלונות בים המלח מציעים שלל אפשרויות לינה ונופש לצלמים.

חדשות ומדריכי צילום יסייעו לכם להתכונן לנופשון צילום בצורה מיטבית.